Logo
Blog
category
The relationship between short-term memory and listening comprehension ability of IELTS test takers at different language proficiency levelsThe relationship between short-term memory and listening comprehension ability of IELTS test takers at different language proficiency levelsBy: Mahdavi Zafarghandi, Amir University of Guilan, Iran  Bahrpeyma, Mitra University of Guilan, Iran  This study investigated the relationship between short-term m
calendarOctober 22, 2024
calendar4 min
The Effect of Transcribing on Elementary Iranian EFL Learners’ Listening ComprehensionThe Effect of Transcribing on Elementary Iranian EFL Learners’ Listening ComprehensionBy: Mohammad Afsharrad and Asghar Moulavi Nafchi The article argues that current listening teaching methods focus too much on top-down processing (using context to understand) w
calendarNovember 25, 2024
calendar4 min
تاثیر حافظه کوتاه مدت بر توانايى درک مطلب شنیداری در آزمون آیلتس در سطوح مختلف مهارت زبان انگلیسیتاثیر حافظه کوتاه مدت بر توانايى درک مطلب شنیداری در آزمون آیلتس در سطوح مختلف مهارت زبان انگلیسیاین پژوهش به بررسی ارتباط بین حافظه کوتاه مدت و درک مطلب شنیداری در داوطلبان آزمون آیلتس در سطوح مختلف مهارت زبان انگلیسی پرداخته است. یافته های کلیدی این پژوهش به شرح زیر است:
calendarNovember 25, 2024
calendar4 min
تاثیر ترنسکریپشن بر درک مطلب شنیداری دانش آموزان دوره مبتدی ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی فرا می گیرند.تاثیر ترنسکریپشن بر درک مطلب شنیداری دانش آموزان دوره مبتدی ایرانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی فرا می گیرند.تالیف: محمد افشارراد و اصغر مولوی نفچی این مقاله بیان می‌دارد که روش‌های فعلی آموزش مهارت شنیدن، بیش از حد بر پردازش از بالا به پایین (استفاده از زمینه برای درک) تمرکز
calendarNovember 25, 2024
calendar4 min